Najczęstsze problemy
z jakimi stykają się klienci zakładów poligraficznych.
Każdy, kto miał okazję korzystać z usług poligraficznych z pewnością zetknął się z wieloma problemami typowymi dla tej branży. Wiedza dotycząca zagadnień związanych z szeroko pojętą poligrafią jest na tyle rozległa, że nawet praktycy od lat związani z zawodem bardzo często nie posiadają dostatecznej wiedzy. Jest to cena dynamicznego przyśpieszenia technologicznego, które wymusza wąską specjalizację i potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji.
Złożoność problematyki jak i specyficzny język używany w branży jest często zaporą nie do pokonania dla przeciętnego klienta i staje się przyczyną wielu nieporozumień, a nierzadko nawet poważnych kłopotów. Najczęstsze pytania jakie zadają klienci to:
- Dlaczego niekiedy projekt przygotowany przez klienta nie nadaje się druku?
- Co to są marginesy bezpieczeństwa, spady, rozdzielczość drukowa?
- Co to są wybrania, nadrukowania, zalewki, aple, tinty, gradienty?
- Dlaczego drukarnia żąda plików w konkretnych formatach: eps, tif, cdr, ai, psd, pdf i dlaczego to jest takie ważne.
- Kłopoty z polskimi znakami, znikające fonty, co to jest postscript i proces ripowania?
- Dlaczego nasze zdjęcia nie zawsze nadają się do druku i jak możemy sprawdzić ich przydatność drukową?
- Co to są cromaliny, proofy cyfrowe, jak można je wykorzystać i kiedy są konieczne?
- Dlaczego nasze logo nie jest w odpowiednim formacie i co to są te krzywe?
- Co stało się z naszymi pięknymi kolorami i dlaczego nie dostaliśmy dokładnie tego co widzieliśmy na ekranie monitora?
- Co to jest RGB , CMYK, Pantone ?
- Co to są te "minimalki" i dlaczego to tak drogo kosztuje?
- Jakie są techniki druku i jakiej użyć w konkretnym przypadku?
- Co ma duży wpływ na cenę a co nie wpływa na nią wcale lub w małym stopniu?
- Jakich elementów należy kategorycznie unikać podczas projektowania do druku?
- Jakiego typu prace są zagrożone większym ryzykiem błędu, a jakie są drukowo najbezpieczniejsze?
- Co to są uszlachetnienia i w czym możemy wybierać?
- Możliwości i ograniczenia wynikające z wybranego podłoża (papieru) drukowego.
Te i wiele innych pytań towarzyszy na co dzień zarówno wyspecjalizowanym pracownikom działów marketingu, jak również zwykłym klientom chcącym zlecić swoje prace i mieć pewność, że zostaną właściwie zrealizowane. A to tylko wstęp do zagadnień bardziej złożonych, często wymagających indywidualnej oceny. Mamy nadzieję, że współpraca z nami pozwoli Państwu w optymalny sposób, bezpiecznie korzystać z wszystkich możliwości rynku poligraficznego.